Tumbling
Spring Tumbling Mini (mandag) | 101
Vejledning
1. Er det første gang du tilmelder dig? Så skal du oprette en profil her
2. Ellers skal du logge ind for at tilmelde dig.

Aldersgruppe

Spring Tumbling Mini = 2. - 4. Klasse

Spring Tumbling Junior = fra 4. klasse

Powertumbling Bobler = 2.- 4. klasse (udtagelse)

Powertumbling Talent = fra 4. klasse (udtagelse)

På Tumbling holdet ønsker vi at SPRINGE... og opbygge, en god gymnastisk grundtræning. Derfor målretter vi træningen mod Tumbling og forhåbentligt konkurrencer. Træningen skal være for alle, sjov, spændende og skal give gymnasten lyst til at inddrages i træningsfælleskabet, og give mod på at udfordre sig selv. Vi forventer herudover at tage på flere ture ud til nogle bedre faciliteter, hvor vi kan afprøve vores færdigheder på nogle seje redskaber.

Tumbling er en mere seriøs gren inden for gymnastikverdenen, og for at blive en god tumbling gymnast kræver det en usædvanlig god fysisk form. Der vil derfor til træningerne være et stort fokus på den fysiske form og der vil blive lavet meget styrke til træningerne for at opnå denne. Gymnasten vil altså her godt kunne blive presset.

Konkurrence:

Vi ser gerne at gymnasten allerede fra starten af sæsonen har en interesse i tumblingens konkurrenceverden, og at deltagelse i konkurrencer er noget de har lyst til at prøve kræfter med.

På Spring Tumbling har vi som instruktører en forventning om, at man deltager i minimum én årlig konkurrence, som enten deltager eller som publikum. Det vil sige, at vi opfordrer alle til at prøve konkurrencedelen som er en stor del af tumbling.

På Powertumbling (holdet med udtagelse) er det et krav at deltage til minimum én konkurrence, derudover ser vi gerne at gymnasten også gerne vil deltage i 3 yderligere hvilket resultere i samlet 4 konkurrencer. Disse vil være de 4 "Power series" som i kan læse mere op på følgende link: https://gymdanmark.dk/kalender/?akt_type=konkurrence&disciplin_type=tumbling&order=&omraade=all&start_date=&end_date=&search=power%20series&list=no

Alders guide:

”Mini og Junior” og ”Bobler og Talent” deles ved 4. klasse, det vil sige, at hvis man går i 4. klasse er begge hold en mulighed.

Der er prøvetræninger for alle medlemmerne i ugerne 36-38 så kom endelig forbi til disse og prøv selv, så tager vi også en snak om det hele og besvare gerne alle de spørgsmål I måtte have, både fra børn og forældre.

Udtagelse:

Som noget nyt i sæson 23/24 vil der i år også været et Powertumblinghold hvor man vil blive udtaget af trænerne for at kunne gå på holdet efter prøveperioden. Det bliver et hold hvor der er større fokus på konkurrencedelen og træningen vil også her være mere seriøs og konkurrencepræget.

Udtagelsen består af trænernes vurdering. Er man motiveret og klar til seriøs og individuel træning, så vil man allerede have opbygget grundstenene til at kunne komme i betragtning til holdet. Trænernes vurdering vil være af den enkelte gymnasts færdigheder, adfærd samt motivation til læring og forståelse. Denne vurdering vil give adgang til træning på "Powertumbling" EFTER prøveperioden (uge 36 - uge 38).

Det er dog vigtigt at sige at udtagelses delen kun er gældende for Powertumbling holdet og IKKE for Spring Tumbling holdet.

Tilmeldingsguide til Spring Tumbling:

Så det du/I skal tage stilling til er i hvilken aldersgruppe gymnasten passer i. Går du i 2. - 4. klasse skal du gå på Spring Tumbling Mini. Går du i 4. klasse eller derover skal du gå på Spring Tumbling Junior.

Hernæst skal du tage stilling til om du ønsker at træne ”mandag eller torsdag” ELLER ”mandag og torsdag”.

Det vil sige… vil du træne 2 gange i ugen tilmelder du dig holdet ”Spring Tumbling”. Når du tilmelder dig dette ENE hold tilmelder du dig altså til at træne BÅDE mandag og torsdag. (vi som instruktører sørger selv for at fordele gymnasterne på henholdsvis Mini og Junior holdene)

Vil du træne 1 gang i ugen og går i 2. - 4. klasse tilmelder du dig enten ”Spring Tumbling Mini (mandag)” eller ”Spring Tumbling Mini (torsdag)”

Vil du træne 1 gang i ugen og går i 4. klasse eller derover tilmelder du dig enten ”Spring Tumbling Junior (mandag)” eller ”Spring Tumbling Junior (torsdag)”

Tilmeldingsguide Powertumbling:

Det er os som instruktører der vælger om gymnasten har mulighed for at træne på Powertumbling holdet hvor der er udtagelse på. Så ønsker gymnasten at prøve tumbling generelt er de velkommen til dette i prøveperioden fra uge 36-38. Derefter vil trænerteamet udtage de gymnaster som er kvalificeret til Powertumbling holdet. På Powertumbling er dette krav at træne 2 gange i ugen. Hvis dette skulle give problemer kan der tages en snak med trænerne på holdet.

Har du læst her til og er stadig i tvivl eller har spørgsmål så er du velkommen til enten blot at møde op til en eller flere af træningstiderne for Tumbling og stille instruktørerne så mange spørgsmål som du vil. Du kan også kontakte Noa Warming-Jensen på tlf. 40 76 77 82 (dog KUN SMS) eller mail 2004nwj@hotmail.com

Startdato
01.10.2023